Wij helpen je graag!

Heb je vragen? Neem eens een kijkje in de categorieën hieronder.

Bestellingen

Bestelling wijzigen of annuleren

Wij streven ernaar om elke bestelling zo snel mogelijk te verwerken en verzenden. Hierdoor is het helaas niet mogelijk een bestelling te wijzigen of te annuleren nadat je de bestelbevestiging hebt ontvangen. Vrijwel direct nadat de betaling van je bestelling is goedgekeurd wordt je bestelling voor verwerking naar ons magazijn gestuurd. Het is daarom niet meer mogelijk om de bestelling achteraf aan te passen.

Wil je toch dat we proberen om een bestelling te wijzigen of annuleren dan adviseren we je direct na het plaatsen van de bestelling telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Vanuit Nederland: +31639140689. In de eerste minuten nadat de bestelling geplaatst is kan de bestelling mogelijk nog geannuleerd worden.

Als de betaling niet afgerond kon worden, je deze zelf hebt afgebroken of je hebt gekozen voor vooruitbetaling via een bankoverschrijving maar nog niet betaald hebt, dan is het wel mogelijk om je bestelling nog te laten wijzigen of annuleren. Wij vragen je in deze gevallen contact op te nemen met onze klantenservice via het contactformulier zodat er nagekeken kan worden wat de mogelijkheden zijn.

Status bestelling

Afhankelijk van de gekozen betaalmethode worden de meeste orders binnen 24 uur verwerkt en voor verzending gereed gemaakt. Bij vooruitbetaling word je order verwerkt zodra de betaling door ons is ontvangen.

Je ontvangt een e-mail zodra de bestelling is ingepakt en gereed is om het magazijn te verlaten. De status van je bestelling kun je op elk gewenst moment volgen door in te loggen op ‘mijn huisdierenoutlet’.

Facturen

Nadat je bestelling is verzonden ontvang je de factuur binnen enkele dagen per e-mail. Je kunt al je facturen ook heel eenvoudig terugvinden via ‘Mijn huisdierenoutlet’, onder ‘Mijn bestellingen’.

Verzendkosten

Verzendkosten

< €29,00 – € 4,95

> € 29,00 – Gratis

Retouren

Retourneren

Geen probleem! Als je toch niet tevreden bent met een product, of het artikel komt beschadigd aan, is het mogelijk het te ruilen of te retourneren. Het product moet dan wel aan enkele voorwaarden voldoen, afhankelijk van de reden van retourneren.

Is het product kapot of beschadigd?

1. Laat het ons binnen 48 uur weten via info@huisdierenoutlet.nl met begeleidend schrijven en foto’s van de beschadiging(en).
2. Retourneer het artikel binnen 14 dagen na de dag van ontvangst met ons retourformulier.
3. Het product moet bij ons aangeschaft zijn.
4.Voor het retourneren van producten via de pakketdiensten worden handlingskosten van € 2,78 excl. BTW gerekend.

Niets mis met het product, maar toch op zoek naar iets anders?

1. Stuur of breng jouw artikel binnen 14 dagen na ontvangst retour met het retourformulier.
2, Het product moet bij ons aangeschaft zijn.
3. Het product moet ongeopend en in de originele, onbeschadigde verpakking geretourneerd worden (tevens vrij van prijzen/stickers).
4. Voor het retourneren van producten via de pakketdiensten worden handlingskosten van € 2,78 excl. BTW gerekend. In alle gevallen geldt dat medicijnen en afgeprijsde artikelen niet retour genomen kunnen worden!

Voor meer vragen over ruilen of retourneren kun je contact opnemen met onze klantenservice via info@huisdierenoutlet.nl

Garantie

De wettelijke garantie is van toepassing op de producten die je bij huisdierenoutlet koopt. Dit houdt in dat je als consument recht hebt op een deugdelijk product. Het product is of doet wat je er als consument in alle redelijkheid van mag verwachten. Wanneer er een aanvullende productgarantie van toepassing is, vermelden wij dit in de omschrijving op de specifieke productpagina.

Betalingen

Betaalmogelijkheden

Naast een ruim assortiment bieden wij onze klanten ook graag verschillende mogelijkheden om een bestelling te betalen. Iedere betaalmogelijkheid is bij huisdierenoutlet vrij van extra kosten.

Betalen kan via:

iDEAL (Nederland)
Bancontact (België)
Creditcard
PayPal
Vooruitbetaling (bankoverschrijving)

Alle betaalmogelijkheden die wij aanbieden zijn geheel veilig vanwege onze veiligheidsstandaard. Uw persoonlijke gegevens (zoals uw naam, adres, bankrekening en credit card gegevens) wordten beschermd door het zogenaamde SSL-veiligheidssysteem (Secure Socket Layer) in combinatie met een 128-bit encryptie. Deze technologie zorgt voor een maximale veiligheid en wordt daarom, bijvoorbeeld, gebruikt door banken om de veiligheid van persoonlijke gegevens tijdens online bankieren te garanderen. Al onze betaalmogelijkheden zijn op deze manier volledig beveiligd.

iDEAL
iDEAL is een veilige vorm van internetbankieren waarbij je tijdens de bestelling naar de website van je bank wordt geleid. In de vertrouwde omgeving van je bank kun je de betaling van de bestelling veilig afhandelen. Nadat je een bevestiging van de bank hebt ontvangen keer je terug naar huisdierenoutlet.nl en ontvang je een bestelbevestiging per e-mail.

Bancontact
Je kunt op twee manier betalen via Bancontact:

Mobiele App
Zorg ervoor dat de Bancontact App is geïnstalleerd en ingesteld om de betaling in de volgende stap te voltooien. Bij het afronden van de bestelling ontvang je de instructies om de betaling te voltooien.

Bancontact kaart
Vul het kaartnummer en de vervaldatum van je Bancontact kaart in. Je kaartnummer begint met 6703 en bestaat in totaal uit 17 cijfers.

Creditcard
Kies je voor betalen met je creditcard? Dan wordt het bestelbedrag gereserveerd op je creditcard en je bestelling zo spoedig mogelijk verzonden. De afschrijving van het bedrag vindt pas plaats nadat je hele bestelling is verzonden. Zo betaal je dus ook achteraf met je creditcard. Wij accepteren MasterCard, Visa, Diners Club en American Express.

PayPal
PayPal is een online betaalsysteem waarmee iedereen met een e-mailadres online betalingen kan verzenden en ontvangen met hun creditcard of bankrekening. Je kunt het bij Huisdierenoutlet gebruiken om veilig, gemakkelijk en snel te betalen. Tijdens het bestelproces kun je ook een PayPal-account openen als je er nog geen hebt.

Vooruitbetaling bankoverschrijving)
Je hebt de mogelijkheid om de bestelling vooruit te betalen via een bankoverschrijving. Nadat je bestelling geplaatst is ontvang je een e-mail met de informatie die je nodig hebt om de overschrijving in orde te maken.

Let hierbij op het volgende:

* Zodra je betaling door ons verwerkt is, wordt de bestelling voor verwerking vrijgegeven.
* Vermeld bij de overschrijving altijd je bestelnummer. Wij kunnen je betaling dan snel en makkelijk koppelen aan je klantenaccount.

Status betaling

Alle betalingen worden per email bevestigd zodra het te betalen bedrag succesvol is bijgeschreven. Neem contact op met onze klantenservice als je na 5 dagen nog geen bevestiging van je betaling hebt ontvangen.

Betaling mislukt

Als je betaling niet succesvol is, wordt je bestelling na 7 dagen automatisch geannuleerd. Voor overige vragen neem contact op met onze klantenservice.

Leveringen

Levertijden

Voor 17:30 besteld is morgen in huis, voor België kan er 1 dag bijkomen. Dit geldt vanaf het moment dat de betaling bij ons binnen is.

Bezorgdiensten

Om je bestelling zo snel mogelijk te kunnen bezorgen, werken we samen met drie bezorgpartners: PostNL en DPD.

Bij het bepalen van de bezorgdienst houden we rekening met verschillende factoren, zoals drukte, transportkosten en gewicht.

Uw pakket wordt verwerkt in een van onze magazijnen. Als het pakket vervolgens is ingepakt en klaar staat voor de bezorgdienst om opgehaald te worden, ontvang je van ons een verzendbevestiging per e-mail waarmee je het pakket kunt volgen. Nadat je bestelling is verzonden, ontvang je ook nog berichten van de bezorgdienst met informatie over de bezorging van je pakket.

Pakket volgen

De bestelling kun je volgen via ‘mijn Huisdierenoutlet’. Voor andere vragen met betrekking tot het volgen van je bestelling kun je contact opnemen met onze klantenservice.